Výjimečný rok 2023

08.01.2024

Loňský rok byl pro mě i pro CHS Ambergma výjimečný. Narodil se mi syn a proto jsem zde neměla prostor psát novinky a události, týkající se Ambergmy a mých fen.

Kromě příprav na plánovaný příchod synka jsem se, jak to šlo, věnovala mé mladší fence Artě. Mé novoroční předsevzetí pro rok 2023 bylo s Artou zvládnout Všestranné zkoušky :-) Celé jaro jsme spolu cvičily jak to bylo možné. Nácvik ochoty na hluboké vodě jsme trénovaly ještě den před nástupem do porodnice :-D

Pak jsme trénink musely přirozeně na měsíc a půl přerušit a poté jsme se zase vracely do našeho koloběhu tréninku, byl to trénink i pro mě a ne úplně tak jednoduchý. Už to nebylo jen o feně a vůdci, ale na tréning do honitby jsme jezdili i s kočárkem a miminem. Organizace disciplín s liškou nebyla jen tak... :-D 

Naštěstí fenku Artu to nevyvedlo z míry a zvládla se na disciplíny dobře koncentrovat. Nenechala se rozptýlit ani dětškým pláčem a ani "podivným zavazadlem" - kočárkem. Při tréninku nám pomáhal manžel Ivan. Jak s taháním vleček tak dohledávkami nebo hlídáním kočárku.

S Artou jsme to zvládly! Při stížených vstupních podmínkách, jsme úspěšně absolvovaly Klubové podzimní zkoušky v Bartošovich v I. ceně s 261 body a dokonce i se synkem. A také hlavně ty naše Všestranky! Všestranné zkoušky pod Brno venkov v II. ceně s 451 body. Jsem opravdu hrozně moc ráda, že jsme to úplně všichni zvládli. Synkovi Augustinkovi byly v té době 2 měsíce.

Nebudu ani psát kolikrát jsem se na treninky chtěla s malým vykašlat :-D, ale nikdy mi to nedalo. Když jsem si uvědomila, že psi stárnou úplně jinou dynamikou, než my a pak už to vynaložené úsilí, energie, práce a čas co byl za mnou...

V říjnu jsem Artě nechala vyšetřit srdce na DCM s výsledkem negativní a dále jsem se zaměřila na výběr chovného psa pro náš plánovaný vrh v letošním roce 2024.

Má starší fenka Ambra si i nadále užívá seniorského věku aktivně a ve zdraví. Pořád má ohromnou chuť a drajf do práce, i když už v pomalejším tempu. Někdy nás také doprovázela na tréninky s Artou a pořád byla neodbytná a dožadovala se aportů. V sezóně honů pracuje jak pro náš myslivecký spolek tak v bažantnici.